Cererea de pensionare, împreună cu actele prin care se dovedeşte îndeplinirea condiţiilor prevăzute pentru acordarea pensiei pentru limită de vârstă, se depune începand cu data indeplinirii acestor condiţii.
Pensia se acorda la cererea persoanei indreptatite, a tutorelui sau a curatorului acesteia, a persoanei căreia i s-a încredinţat sau i s-a dat în plasament copilul minor, după caz. Cererea poate fi depusă depusa personal ori prin mandatar desemnat prin procura speciala.
Cererea de pensionare se depune la casa teritorială de pensii în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul persoana.
Cererea de pensionare poate fi retrasa de persoana care a depus-o, pana la emiterea deciziei de pensionare. Decizia de pensionare poate fi anulată, la cererea titularului, in termen de 30 de zile de la comunicare.
Pensiile se cuvin de la data indeplinirii conditiilor, si se acorda de la data inregistrarii cererii.
Plata pensiilor se face, in functie de optiunea pensionarului, prin mandat postal, in cont curect sau in cont de card, in conditiile stabilite prin conventiile stabilite intre CNPP si Posta Romana, respectiv intre CNPP si banci.